Wednesday, June 22, 2016

GOYANG BANG GOYANG LAGI....

Oleh Rudy Syareme Sheriffudin
am@hmetro.com.my
Georgetown: Seorang pemandu lori memberi alasan kasihan dan prihatin terhadap nasib janda beranak satu ketika mereka ditangkap selepas disyaki berkhalwat di sebuah rumah di Nibong Tebal, kelmarin.
Lelaki berusia 36 tahun itu ditahan bersama wanita berusia 20 tahun serta seorang bayi lelaki berusia tujuh bulan pasukan pegawai penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) yang membuat serbuan jam 1 petang selepas menerima aduan awam.
Ketua Unit Operasi JHEAIPP Khairul Azman Azizan berkata, selepas menerima maklumat awam, lima pegawainya pergi ke tempat kejadian untuk membuat pemeriksaan dan siasatan lanjut.
Beliau berkata, sebaik tiba, rumah berkenaan berkunci dan anggotanya terpaksa mengetuk pintu serta memperkenalkan diri, namun tidak dibuka hingga terpaksa menunggu sejam.
“Berikutan itu, kami meminta bantuan dua anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Selatan sebelum akhirnya pintu depan dibuka wanita.
“Selepas memasuki rumah itu, kami menemui seorang lelaki yang baru keluar dari sebuah bilik dalam keadaan berpakaian lengkap manakala wanita itu mendukung bayi lelaki.
“Kedua-dua mereka gagal mengemukakan sebarang dokumen pernikahan kepada pegawai penguat kuasa agama dan hasil soal siasat mendapati rumah itu disewa lelaki berkenaan,” katanya.
Menurutnya, lelaki itu mengaku memberi izin kepada wanita berkenaan menumpang kerana kasihan berikutan wanita itu dikatakan sebatang kara selepas bercerai dengan bekas suami serta tidak bekerja.
Beliau berkata, kedua-dua mereka ditahan dan dibawa ke balai polis untuk laporan tangkapan dan siasatan lanjut mengikut Seksyen 27(a)(b), Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996.
Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 16 Jun 2015 @ 10:43 AM

No comments:

Post a Comment